Test: Ghostbusters (Arcade-Action)

von Mathias Oertel





Gefällt mir

 

Gefällt mir nicht

passable Kulisse   hochgradig redundantes Spieldesign
einfaches Spielprinzip   nur rudimentäre Anbindung an den Film
solide agierende Mitläufer-KI...   ... die allerdings häufig Granaten verschwendet
    Charakteraufstiege gelten nur für "menschlich" kontrollierte Figuren
    Verbesserungen bis auf die Abschlusslevel nahezu irrelevant
    keinerlei Spannungsmomente


Versionen & Multiplayer

Preis zum Test ca. 50 Euro
Getestete Version Store-Version
Sprachen Deutsch, Englisch, u.a.
Schnitte Nein
Splitscreen Nein
Multiplayer & Sonstiges für bis zu vier Spieler lokal
 
 

Kommentare

LeKwas schrieb am
Der Entwickler dieses Spiels (an dem nur ca. 8 Monate gewerkelt worden sein soll) ist anscheinend kurz nach Release schon wieder pleite gegangen:
Kotaku hat geschrieben:Three days after releasing the new Ghostbusters game, development studio Fireforge Games filed for Chapter 7 bankruptcy, Kotaku has learned. The company has been liquidating assets throughout July in an attempt to pay off a debt of at least $12 million, according to bankruptcy filings.
Fireforge, not to be confused with a tabletop company with the same name, may only be known for the recent Ghostbusters game, which was received terribly when it was released alongside the movie on July 12. One possible explanation: The game was developed in just eight months, according to one person who worked on it. On July 15, the company filed for bankruptcy.
The history of Fireforge goes back much further than one rushed licensed game. Founded in Irvine, California by ex-Blizzard employee Tim Campbell in 2011, Fireforge has started and stopped production on at least two MOBA-like projects over the past five years. One of those games, code-named Zeus, was due to be published by the hardware company Razer. The other game, code-named Atlas, was funded by the Chinese publisher Tencent, which also owns a 37% stake in Fireforge.
Filings show that Fireforge owes around $11.3 million to Tencent. In addition, the now-bankrupt studio has been entangled in a lawsuit with a Singapore-based private company called Min Productions, owned by Razer CEO Min-Liang Tan.
Tan alleges that Fireforge failed to deliver on their contract while developing Zeus, and instead used the money to work on Atlas with Tencent. Fireforge, on the other hand, says they only started working on Atlas once Razer had stopped paying them. The lawsuit is currently on hold as Fireforge sorts out their bankruptcy proceedings.
On top of that, lawyer Richard Land?who was the ?receiver? responsible for selling the games and IP of 38 Studios following that...
Das_lachende_Auge schrieb am
Ja Kevin James... Wie komme ich nur auf den Kevin, der wirklich witzig ist und sich nicht nur auf "ich bin fett und tollpatschig" Witze beschränkt?
Knarfe1000 schrieb am
Du meintest wohl Kevin James.
Wobei ich KOQ super finde.
Das_lachende_Auge schrieb am
Nuracus hat geschrieben:Melissa McCarthy ... ist das die Schauspielerin, die sich durch Comedy der Marke "Seht her, ich bin fett, und deshalb lacht jetzt" auszeichnet?
Das selbe macht doch Kevin Smith auch aber den können viele leiden obwohl King of Queens genauso ein Rotz ist.
keiner einer schrieb am
Die Screenshots haben mich extrem an Lara Croft and the Temple of Osiris erinnert, was ich extrem unterhaltsam fand.
Schade solche Coop/bissl nachdenken/ viel Ballern Spiele sollte es mehr geben. Hier wurde das ganze aber wohl auf Ballern und Knöpfe hämmern reduziert. Franchises können Spielekonzepte wirklich obsolet machen, leider.
schrieb am