von Marcel Kleffmann,

PC-Patch 1.5 veröffentlicht

The Elder Scrolls 5: Skyrim (Rollenspiel) von Bethesda Softworks
The Elder Scrolls 5: Skyrim (Rollenspiel) von Bethesda Softworks - Bildquelle: Bethesda Softworks
Der Patch 1.5 für The Elder Scrolls V: Skyrim hat den Beta-Status hinter sich gelassen und wurde via Steam veröffentlicht. Das Update bringt u.a. neue "Kill Cameras" sowie "Finisher" mit sich. Auch einige Bugs (z.B. in Quests) sollten nach der automatischen Installation nicht mehr auftreten. Der Patch für die Konsolenversionen soll noch in dieser Woche an die Hersteller geschickt werden.



UPDATE 1.5 (all platforms unless noted)


NEW FEATURES

  • New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells
  • New kill moves and animations for melee weapons
  • Shadows on grass available (PC)
  • Smithing skill increases now factor in the created item's value
  • Improved visual transition when going underwater
  • Improved distance LOD transition for snowy landscapes





BUG FIXES

  • General crash fixes and memory optimizations
  • Fixed issue with Deflect Arrows perk not calculating properly
  • In “A Cornered Rat,” the death of certain NPCs no longer blocks progression
  • Fixed issue where Farkas would not give Companion’s quests properly
  • Fixed crash when loading saves that rely on data that is no longer being loaded
  • Followers sneak properly when player is sneaking
  • Fixed issue with weapon racks not working properly in Proudspire Manor
  • Arrows and other projectiles that were stuck in objects in the world now clean up properly
  • Fixed issue where “Rescue Mission” was preventing “Taking Care of Business” from starting properly
  • Fixed issue where certain NPCs would fail to become Thieves Guild fences
  • Fixed issue in “Diplomatic Immunity” where killing all the guards in the Thalmor Embassy before starting the quest would break progress
  • In “Hard Answers,” picking up the dwarven museum key after completing the quest, no longer restarts the quest
  • Killing Viola before or after “Blood on the Ice” no longer blocks progression
  • Fixed issue where Calixto would fail to die properly in “Blood on the Ice”
  • In “Waking Nightmare” fixed occasional issue where Erandur would stop pathing properly
  • Fixed issue where letters and notes with random encounters would appear blank
  • Fixed rare issue where dialogue and shouts would improperly play
  • Lydia will now offer marriage option after player purchases Breezehome in Whiterun
  • Fixed issue where if player manually mined ore in Cidhna Mine, jail time would not be served
  • Fixed rare issue with skills not increasing properly
  • Fixed issue where the Headsman’s Axe did not gain proper buff from Barbarian perk
  • In “A Night to Remember” it is no longer possible to kill Ysolda, Ennis or Senna before starting the quest
  • Fixed issue with the ebony dagger having a weapon speed that was too slow
  • Fixed issue with “The Wolf Queen Awakened” where backing out of a conversation with Styrr too soon would block progress
  • The third level of the Limbsplitter perk now properly improves all battle axes
  • Fixed a rare issue where Sanguine Rose would not work properly
  • In “Tending the Flames” King Olaf’s Verse will no longer disappear from explosions
Quelle: Bethesda Blog

Kommentare

SHUIN schrieb am
wo bleibt der patch für 360
ich hoffe das der bug gefährtenquest kammerjäger grünquellreinigung ausgemerzt wurde
damit ich die questreihe mal beenden kann
PixelMurder schrieb am
Ein wenig spät für einen Patch und an DLC denke ich noch nicht mal. Habe es am Anfang zulange gezockt und mit der Zeit kam mir das so leblos vor, dass es jede Faszination verloren und aus meiner Sicht auch mit Mods nicht gerettet werden kann. Zocke und modde deswegen gerade wieder den Uralt-Schinken Fallout 3 :-)
MaxDetroit schrieb am
Was sagt denn die USK eigentlich zu diesem Update? ;)
Billy_Bob_bean schrieb am
kann mir jemand sagen ob die finisher abschaltbar sind? wenn bei jedem pfeil zeitlupe kommt kann ich drauf verzichten. hab auch den enthauptungsperk aus diesem grund nicht genommen
sourcOr schrieb am
GodFaddoh hat geschrieben:(...)Es überrascht mich auch, dass sie die Fehler im offiziellen High res pack nicht endlich fixen... die Community hats schon längst getan.
Das war doch schon immer so bei TES. Mich würde es überraschen, wenn es mal nicht so wäre! :lol:
schrieb am
The Elder Scrolls 5: Skyrim
ab 8,01€ bei