aptx wird es nicht haben. In den Spezifikationen steht SBC. Auf der Packung steht auch nix. Jetzt stellt sich bei mir natürlich die Frage, was Microsoft mit "Verlustfreies Audio-Signal bei niedriger Latenz" meint. Bei SBC entsteht ja durch die Komprimierung des Signals ein Verlust und 173ms würde ich jetzt nicht als niederig bezeichnen. Vielleicht ist da der Betrieb mit USB-C Kabel gemeint
Edit: okey... ich hab dazu jetz was im Netz gefunden. Leider nur auf englisch:
Spoiler
Show
?Xbox Wireless is a proprietary protocol that enables uncompressed audio at a latency much lower than current Bluetooth solutions,? a Microsoft spokesperson tells us. ?Customers can connect the Xbox Wireless Headset to an Xbox Wireless Adapter for Windows 10 (sold separately) and experience a lower latency compared to using Bluetooth on their PC.?
The Xbox Wireless protocol is native to Microsoft?s consoles, meaning anyone that owns an Xbox Series X/S or Xbox One can benefit from rotating speaker plate controls, up to 15 hours of battery life with quick charging, and its many spatial sound technologies (Windows Sonic, Dolby Atmos, and DTS Headphone: X), no strings attached.
quelle: https://www.pcgamesn.com/microsoft/xbox ... atency?amp
The Xbox Wireless protocol is native to Microsoft?s consoles, meaning anyone that owns an Xbox Series X/S or Xbox One can benefit from rotating speaker plate controls, up to 15 hours of battery life with quick charging, and its many spatial sound technologies (Windows Sonic, Dolby Atmos, and DTS Headphone: X), no strings attached.
quelle: https://www.pcgamesn.com/microsoft/xbox ... atency?amp
Mit der Xbox oder dem Microsoft Wireless Adapter verbunden, wird also nicht ein Bluethooth Protokol sondern ein WLAN Protokoll von Microsoft genutzt. Ich bin gespannt.