Rollenspiel
Publisher: Ubisoft/Trion
Release:
29.06.2012
Test: RIFT
82

“Klassisches Online-Rollenspiel mit tollem Charaktersystem und dynamischen Events, aber drögen Quests und antikem Kampfsystem.”

Leserwertung: 82% [2]

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Heroes of Telara: Details und E3-Trailer

RIFT (Rollenspiel) von Ubisoft/Trion
Bildquelle: Ubisoft/Trion

The right hero for the right time - diesen Slogan verfolgt das Trion World Network bei der Entwicklung von Heroes of Telara. Mit vollmundigen Worten kündigen sie die nächste Stufe der Online-Rollenspiele (Massively Social MMORPG) an, ohne aber konkrete Details zu nennen. Jedenfalls soll es dank der "einmaligen Serverstruktur" viele "serverseitige Events" und "epische Herausforderungen" geben, die auch die Spielwelt beeinflussen. Größere Spieler-Populationen sollen ferner gemeinsam spielen können, egal welcher Stufe, Klasse, etc. sie angehören. Apropos Klasse: Es ist geplant, dass sich jeder Charakter für eine (oder gar mehrere) Subklassen entscheiden darf, um flexibel auf die Bedrohungen reagieren zu können. Ansonsten wollen die Entwickler versuchen eine Art "One vs. Many" Kampfsystem zu implementieren: So soll der Spieler gegen große Gegnerhorden kämpfen können und das mit "einfacher" Steuerung.

Video: E3-Trailer 2009

"With Heroes of Telara, Trion proudly presents the first in a series of revolutionary video games on the Trion platform," said Lars Buttler, CEO of Trion. "Trion is showcasing what server-based gaming can really give us: fun, beautiful, fully dynamic, massively social, 'live' video games."

With server based gaming, Heroes of Telara can trigger extraordinary events challenging the player to overcome obstacles and embrace the role of hero. Using a unique class system that allows the players to play every character class in the game and choose a class specialty, or "subclass", the hero will be well equipped to overcome these challenges. Combining this with an easy-to-learn combat system, players will be prepared to stand against the most powerful foes and hordes of enemies.

"We've built a spectacular world that's completely alive and designed everything around the concept of players becoming heroes," said Russ Brown, vice president, Channel One, Trion. "The 'right hero for the right time' is what this game is all about. And with our server-based Trion platform, we can launch massive events and epic encounters at will to challenge the player to step up and become the hero the world needs. It is our promise and mission to deliver awesome kick-ass gameplay in Heroes of Telara."


Quelle: Trion World Network

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