Left 4 Dead 2
24.12.2009 03:52, Julian Dasgupta

SDK verfügbar

Ein kleines Weihnachtspräsent hat Valve für Left 4 Dead 2 (ab 69,90€ bei kaufen) -Spieler parat: Das Studio hat jetzt die Authoring Tools veröffentlicht, die das Entwickeln eigener Add-ons für den Shooter gestatten. Wer nur von Nutzern erstellte Kreationen spielen will, anstatt selbst welche aus dem Boden zu stampfen, braucht im 'Tools'-Bereich des Steam-Clients nur das L4D2-Add-on Support-Paket herunterzuladen. Kartentüftler schnappen sich dort einfach noch die Authoring Tools.

Die Werkzeuge ähneln der Umgebung, die bereits für den Vorgänger veröffentlicht wurde, warten aber auch mit der einen oder anderen Neuerung auf.

Gamemode Logic: Designers can now make a single map that can behave differently depending on the gamemode in which it is being played. This can dramatically reduce the file size of Campaign add-ons, as the same map can be used for Co-op, Versus, Scavenge, and Survival.

Director Logic: Maps can now alter their layout and behavior depending on how "angry" the A.I. director is. The better the Survivors are doing, the angrier the AI Director seems to get. This allows you to base variable paths and other events on the player's skill and current conditions.

Scavenge Mode Support! All the elements map authors need to support Scavenge in their maps. This includes game props as well as a full example in the form of Deadline 2, an updated tutorial campaign.

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