Microsoft
08.04.2013 15:05, Julian Dasgupta

Konzentriert Entertainment-Bemühungen auf Xbox

Wie Microsoft und Ericsson heute mitteilen , werden die Schweden dem Konzern aus Redmond die Mediaroom-Sparte abkaufen. Microsoft trennt sich damit vom IPTV-Geschäft - und wird seine Bemühungen im Entertainment/TV-Bereich vollständig auf die Xbox fokussieren .

"With the sale of Mediaroom, Microsoft is dedicating all TV resources to Xbox in a continued mission to make it the premium entertainment service that delivers all the games and entertainment consumers want – whether on a console, phone, PC or tablet. And with 76 million Xbox 360 consoles around the world with 46 million Xbox LIVE members, it is a mission that gets us out of bed in the morning.

It is not a mission that we can achieve alone. We want to partner with the industry to deliver the next wave of innovation in games and consumer entertainment. We will partner with content creators, studios, labels, networks, content aggregators, operators and distributors to make this happen. We believe the future of home entertainment is one where TV becomes more simple, tailored and intelligent. We believe the best is yet to come for this industry.

Our vision and energy for the future of entertainment is more focused than ever. Stay tuned."

Bei jenem Vorhaben dürfte nicht nur die nächste, dem Vernehmen nach eine Internetverbindung voraussetzende Xbox eine wichtige Rolle spielen. Das Unternehmen arbeitet laut Paul Thurrott an neuer Hardware auf Basis der Xbox 360. Das Gerät habe den Codenamen Stingray und soll für 99 Dollar verkauft werden. Es dürfte nicht überraschen, sollte das Gerät nicht primär als Spielekonsole, sondern eher als Settop-Box und Konkurrenz zu Apple TV, Roku & Co. vermarket werden.

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