Prison Architect: Fünftes Update verbessert Performance, Wärmesystem und den (kürzlich entdeckten) 3D-Modus - 4Players.de

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Aufbau-Strategie
Publisher: -
Release:
28.06.2016
06.10.2015
06.10.2015
28.06.2016
28.06.2016
 
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Test: Prison Architect
82

“Komplexe, aber leicht zugängliche Aufbau-Sim im Gefängnismilieu mit Schönheitsfehlern im Mikromanagement sowie einigen kleinen Bugs.”

Test: Prison Architect
80

“Trotz leichter Abstriche bei der Steuerung zeigt Prison Architect, dass sich spannende Aufbau-Strategie und Konsolen nicht ausschließen müssen.”

Test: Prison Architect
80

“Trotz leichter Abstriche bei der Steuerung zeigt Prison Architect, dass sich spannende Aufbau-Strategie und Konsolen nicht ausschließen müssen.”

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Prison Architect: Fünftes Update verbessert Performance, Wärmesystem und 3D-Modus

Prison Architect (Strategie) von
Bildquelle: Introversion Software
Für Prison Architect wurde das fünfte Update veröffentlicht. Es soll durch die Umstellung von Visual Studio 2008 auf Visual Studio 2015 deutliche Performance-Verbesserungen mit sich bringen. Die Entwickler sprechen von einem Boost von mindestens 50 Prozent und auch in Zukunft soll die Performance weiter optimiert werden. Ansonsten wurden Verbesserungen am Wärmesystem und dem (kürzlich entdeckten) 3D-Modus vorgenommen.

Letztes aktuelles Video: Update 5


Performance optimisations
  • We focussed on performance this month, and achieved a speed boost of at least 50%. This work is ongoing.
  • Now defaulting to the VS2015 build, with the old VS2008 build still available for Safe mode (Prison Architect Safe Mode.exe). This gives a good speed improvement over the VS2008 version.
  • Asynchronous job search system. Instead of synchronously looking for a job, workers, guards, prisoners, doctors now place a request for a new job in a queue. This queue is processed during render phase of the game loop so shouldn't take up any time during the main game loop.
  • Speed up rendering of the Feed Prisoners Objective. This was particularly slow when their were a lot of hungry prisoners.
  • Rebuild the indoor/outdoor shadow mask only when a cell changes its material or indoor/outdoor status.

Thermodynamics (continued)
  • New pipe type in the utilities view: Hot water pipes These operate on a seperate layer to the existing pipes, and can be overlaid without conflict.
  • New utility: Hot water boiler. Requires a large pipe connection of cold water, and a direct electrical connection. You can run hot water pipes from this boiler in any direction. Nb. Water will lose heat the further it gets from the boiler.
  • All radiators now require a hot water connection to function
  • Showers can take cold water or hot water. When supplied with hot water, showers will also reduce a prisoner's Warmth need. When supplied only with cold water will apply a Frigid effect, which acts as a kind of short-term surpression while also spiking their Warmth and comfort needs.

3d mode has been discovered
  • This update we have improved 3d mode with new shapes, new shaders operating on all objects, and better wall geometry.
  • 3d mode remains very experimental.
  • Known bug: The mouse position is wrong when using graphics/Supersampling
  • Known bug: Long pauses caused by geometry changing, eg wall construction/demolition

BUG FIXES
  • Thermodynamic map to use 16 bit number type to represent the temperature instead of 8 bit. This fixes a bug with fire showing negative temperatures.
  • 0010610: [Graphics] entire screen is black and white boxes

Quelle: Introversion Software

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