Rainbow Six Siege: Update 1.3 ab heute für PC, ab nächster Woche für PS4 und Xbox One - 4Players.de

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Military-Shooter
Entwickler: Ubisoft Montréal
Publisher: Ubisoft
Release:
01.12.2015
01.12.2015
01.12.2015
Test: Rainbow Six Siege
89

“Die dynamischen Schauplätze sind ein neuer Maßstab für schnörkellose, taktisch anspruchsvolle Action!”

Test: Rainbow Six Siege
89

“Die dynamischen Schauplätze sind ein neuer Maßstab für schnörkellose, taktisch anspruchsvolle Action!”

Test: Rainbow Six Siege
89

“Die dynamischen Schauplätze sind ein neuer Maßstab für schnörkellose, taktisch anspruchsvolle Action!”

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Rainbow Six: Siege: Update 1.3 ab heute für PC, ab nächster Woche für PS4 und Xbox One

Rainbow Six Siege (Shooter) von Ubisoft
Rainbow Six Siege (Shooter) von Ubisoft - Bildquelle: Ubisoft
Wie Ubisoft im hauseigenen Forum bekannt gibt, steht ab heute das Update 1.3 zu Rainbow Six: Siege für PC sowie das Update 1.2 für PlayStation 4 und Xbox One bereit (wir berichteten). Konsolenspieler sollen dann nächste Woche (20. Januar) in den Genuss von Update 1.3 kommen. Lediglich die Verbesserung der Server-Tickrate, die verbesserten Anti-Cheating- und Sperrmaßnahmen sowie die "out-of-zone insta-kill"-Option seien schon ab heute auf allen Plattformen verfügbar. Der nächste große Patch, Update 2.0, soll am 2. Februar parallel zur Season 1 gleichzeitig auf PC und Konsolen vom Stapel laufen. Hier die Patch-Notizen zu Update 1.3 im Original:

GENERAL TWEAKS & IMPROVEMENTS
(Live for PC and consoles, as of Jan. 13th)

HIT REGISTRATION IMPROVEMENTS
  • Updated the server tick rate for console users
  • With the goal of improving positioning and shooting replication, we had deployed a first update on PC in which the player position update rate is set to 60 times per second (vs. the previous 30). After testing, we are satisfied with its state so we are now deploying this update to all consoles as well.

ANTI-CHEATING IMPROVEMENTS
  • Cheating countermeasures have been improved further.
  • Banning policy update: all cheaters detected by the system will be banned permanently. No more three day ban for first offense.

EXPLOIT FIX: DEFENDERS EXITING THE PREPARATION PHASE
  • Added a configuration that allows us to turn ON an insta-kill configuration for Defenders that go outside their zone during the preparation phase (this behavior should not be possible, but if exploits are found, the guilty shall be punished by a swift death!)
  • We will be able to activate this functionality at any time. We will first be testing it on XB1 during the afternoon of January 13th (Montreal time). If it proves effective, we will be deploying this on all platforms later that day.

TOP COMMUNITY-RAISED BUG FIXES
(Live for PC on Jan. 13th, live for consoles on Jan. 20th)
Please be aware that this is not an exhaustive list and that we are only highlighting fixes that were done about the most commonly raised community bugs.

LEVEL DESIGN FIXES

  • Fixed a bug that allowed players to exit their zone during the preparation phase (red wall). When transitioning from proning to standing position combined with putting up a barricade, players were able to go through walls. We believe this exploit is now solved. Please share your experience in this forum thread if you still encounter it after the patch (information we are looking for listed in opening post).

ONLINE FIXES
  • Partial fix of Error [2-0x00000041]. Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for more information.
  • Potential full fix of the loading screen freeze (smoke background). Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for full information.
  • Potential full fix of the failed data synchronization issue. Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for full information.
  • Session authentication operation requests are now using the per data center proxy instead of the Dev one.
  • Improved error tracking, for easier issue identification from our side.
  • Ranked match reconnection fixes for PC:
    • If game was closed by pressing [x] or ALT+F4, the players will not be leaving all sessions anymore.
    • Players leaving a Ranked match by pressing F10 will now be receiving reconnect & abandon messages.
    • Players leaving a Ranked match by quitting with ALT+F4 will now be receiving reconnect & abandon messages.
  • Various smaller connectivity and crash fixes.


Letztes aktuelles Video: Lustige Spielermomente


Quelle: Ubisoft

Kommentare

Nuoroda schrieb am
Mir stellt sich nur die Frage, warum 4Players die englisch-sprachigen Patch-Notes aufführt und nicht die bereits übersetzten aus dem deutschen Ubi-Forum...
Nicht, dass ich es nicht lesen könnte, aber es wär halt... angenehmer.
NoCrySoN schrieb am
Schön das die Entwickler am Ball bleiben, ein Muss für solche Art Spiel. Macht mir seit Erwerb extrem viel Spaß und wird CSGO wohl erstmal eine ganze Weile ablösen.
Flachpfeife schrieb am
Hm da werden tatsaechlich einige der Probleme, die ich (mittlerweile???!) habe, angesprochen. Mal heute abend schauen ob man wieder mehr als eine Runde hintereinander hinbekommt.
schrieb am

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