In der wie üblich an die Veröffentlichung neuer Geschäftsberichte
folgenden Präsentation plaudert Satoru Iwata auch etwas über die Pläne Nintendos für die E3. Er verkündet, dass es keine große Pressekonferenz des Herstellers samt entsprechender Präsentation und Ankündigungen geben wird.
Man arbeite an einem neuen Präsentationsstil für die Messe und wolle sich vor allem auf die Wii U konzentrieren, erläutern welche Spiele man in diesem Jahr veröffentlichen wird und diese auch von den Besuchern anspielen lassen.
Statt eines großen Events, mit dem man sich an das internationale Publikum richtet, werde es ein paar kleinere Veranstaltungen geben, die speziell auf das US-Softwareaufgebot des Unternehmens ausgerichtet sind. Es werde eine geschlossene Veranstaltung für die US-Vertriebspartner geben, und einen geschlossenen Event für die westliche Spielepresse, bei dem Spiele angetestet werden können.
Im Umfeld der E3 werde man auch bewährte Werkzeuge wie die Nintendo Direct bemühen, um Fans in der Heimat (und wir nehmen mal an: im restlichen Nordamerika und in Europa) über die Spiele zu informieren.
Der Hersteller hatte schon in den vergangenen Wochen betont, dass die E3 einen geringeren Stellenwert einnimmt seit der Einführung der Nintendo Direct. Dort hatte man in der jüngeren Vergangenheit schon allerlei neue Software angekündigt.
Für die E3 hat der Hersteller vor einigen Monaten ein Mario Kart sowie ein neue 3D-Mario für die Wii U versprochen.
"At E3 this year, we are not planning to launch new hardware, and our main activity at E3 will be to announce and have people experience our software. Many people are certainly very interested in learning more about the Wii U titles that we are going to announce. We will use E3 as an ideal opportunity to talk in detail mainly about the Wii U titles that we are going to launch this year, and we also plan to make it possible for visitors to try the games immediately. As a brand new challenge, we are working to establish a new presentation style for E3.
First, we decided not to host a large-scale presentation targeted at everyone in the international audience where we announce new information as we did in the past.
Instead, at the E3 show this year, we are planning to host a few smaller events that are specifically focused on our software lineup for the U.S. market. There will be one closed event for American distributors, and we will hold another closed hands-on experience event, for mainly the Western gaming media. Also, I did not speak at last year’s presentation, and I am not planning to speak at these events at the E3 show this year either. Apart from these exclusive events for visitors, we are continuing to investigate ways to deliver information about our games directly to our home audience around the time of E3. We will share more information about them once they have officially been decided. #
During the E3 period, we will utilize our direct communication tools, such as Nintendo Direct, to deliver information to our Japanese audience, including those who are at this financial briefing, mainly focusing on the software that we are going to launch in Japan, and we will take the same approach outside Japan for the overseas fans as well."