Evolve: Erster Balance-Patch für PC; nächste Woche für Konsolen - 4Players.de

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Sonstige
Entwickler: Turtle Rock
Publisher: 2K Games
Release:
10.02.2015
10.02.2015
10.02.2015
Test: Evolve
85
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85
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Leserwertung: 64% [10]

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Evolve: Erster Balance-Patch für PC verfügbar

Evolve (Shooter) von 2K Games
Evolve (Shooter) von 2K Games - Bildquelle: 2K Games
Für die PC-Version von Evolve steht der erste Balance-Patch via Steam zum Download bereit. Die größten Veränderungen werden an den Monstern "Kraken" und "Wraith" vorgenommen, aber auch bei den Jägern werden die Kräfteverhältnisse angepasst. Die Konsolenversionen (Xbox One und PlayStation 4) sollen in der nächsten Woche mit den Balance-Anpassungen vorsorgt werden - zeitgleich mit dem Patch, der den Zuschauermodus enthalten soll.

All Monsters
  • Minor maintenance and improvements
  • All monsters can see recent damage on their health bar to help make burst damage visible

Kraken
  • Fixing some flight edge cases that were causing inconsistencies making him too powerful or too weak depending on the situation.

Vortex
  • Cooldown increased by one second.
  • Reduced knockback magnitude.

Tranq Darts, Stasis Grenades and Harpoons
  • Pull Kraken down at a consistent rate regardless of whether he is in combat or out of combat. (they used to stack outside of combat)
  • Kraken's flight speed is no longer slowed by Tranqs since they pull him to the ground where running speed is affected.

Aftershock
  • Fixed a bug that was causing Aftershock to not break harpoon traps or Arc Mines.

Wraith
Making her movement speed less bursty which makes her easier to keep track of. Making Supernova less lethal while still allowing it to be just as powerful. Making Warp Blast a damage dealer instead of a traversal mechanic.

Warp
  • Speed reduced 25%

Supernova
  • Duration decreased by 50%

Decoy
  • Wraith becomes visible for half a second when shot while cloaked.
  • Increased cooldown time by 2 seconds.

Warp Blast
  • Speed reduced by 40%
  • Range no longer levels up.
  • Radius levels up now.
  • Max travel distance set to 30 meters for all levels.
  • Damage increased by 10%

Markov
Arc Mine tuning

Arc Mine
  • Damage reduced by 20%
  • Fixed a bug where damage extended past the trigger radius.
  • Health reduced by 75%
  • Arm time increased by one second.

Hyde
Making Toxic Grenade a more effective area of denial weapon while also making it less spammy. Buffing Hyde’s overall damage output.

Toxic Grenade
  • DPS increased by 50%
  • Added proximity detonation (works vs airborne Kraken now)
  • Reduced fire rate
  • Reduced lifetime by 15%

Minigun
  • Accuracy increased by 25%
  • Damage increased by 20%

Parnell
Multifire Rocket Launcher tuning

Multifire Rocket launcher
  • Has better accuracy while jumping and jetpacking

Maggie
Harpoon Traps tuning

Harpoon Traps
  • Arm time increased by one second.

Griffin
Sound Spike tuning

Sound Spike
  • Now detect stealthing monsters within a 15 meter radius.
  • Radius increased from 50 to 60 meters.


Bucket
Guided Missile Launcher tuning

Guided Missile Launcher
  • Damage increased 11%

Cabot
Rail Cannon tuning

Rail Cannon
  • Damage reduced by 30%
  • Reload time increased by 25%

Val
Increasing her overall effectiveness.

Medgun
  • Heals 20% faster
  • Consumes ammo 2.5x faster

Tranq
  • Duration increased to 10 seconds (was already 10 seconds on Wraith, now other monsters match)

Caira
Acceleration Field tuning

Acceleration Field
  • Cooldown increased by 15 seconds.

Letztes aktuelles Video: Zuschauer-Modus


Quelle: 2K und Turtle Rock Studios

Kommentare

frostbeast schrieb am
Was mich stört ist die längere Aktivierungszeit den Harpunfallen. Das halte ich für Blödsinn. Diese Patchnotes wurden 1:1 von der Patchtestphase so übernommen. Selbst da haben schon viele das bemängelt. Auch ein paar andere Sachen klingen übertrieben generft
Jim Panse schrieb am
Ja, seit dem letzten Sale zu Peak-Zeiten wieder bis zu 3.000 gleichzeitig. Das macht auch immer wieder Spaß. Nur die Matchmaking-Bugs nerven immer noch. Bin mal gespannt wie sich die Änderungen spielen. Wraith war nervig, Kranken ging eigentlich. Und die Minen waren zwar heftig, aber da war man ja selbst Schuld wenn man rein gerannt is.
frostbeast schrieb am
Patch kommt ja viel zu spät. Spielt doch keiner mehr auf PC.
Flextastic schrieb am
ISuckUSuckMore hat geschrieben:Okay das mit Wraith war wirklich notwendig. Damit meine ich vor allem Supernova. Dieses Blöde Mistvieh... :D
Was mich verwundert ist, wie Leute immer wieder auf den Trick mit dem Doppelgänger hereinfallen? Sieht man doch sofort am Health-Bar, wenn es sich um das Deco handelt ;)
eifer des gefechts und so :mrgreen:
aber gut, das der geist nun etwas (vor allem bei seiner geschwindigkeit) entschärft wurde.
bei einigen jäger-nerfs bin ich aber erstmal skeptisch, schauen wir mal.
schrieb am

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