Sea of Thieves: Version 1.0.1: "Full-Game-Update" zum Download (bis zu 20 GB) - 4Players.de

4Players.de Das Spielemagazin. Kritisch. Ehrlich. Aktuell. 4Players.de Das Spielemagazin. Kritisch. Ehrlich. Aktuell.
Action-Adventure
Entwickler: Rare
Publisher: Microsoft
Release:
20.03.2018
20.03.2018
Test: Sea of Thieves
68
Test: Sea of Thieves
68
Jetzt kaufen ab 37,99€ bei

Wie findest Du das Spiel?

Spielinfo Bilder Videos

Schnäppchen-Angebote

Stellenmarkt Jobbörse Jobware

Nachrichten

Folge uns

       
von ,

Sea of Thieves - Version 1.0.1: "Full-Game-Update" zum Download (bis zu 20 GB)

Sea of Thieves (Action) von Microsoft
Sea of Thieves (Action) von Microsoft - Bildquelle: Microsoft
Für Sea of Thieves ist die Aktualisierung auf Version 1.0.1 erschienen. Im Gegensatz zu einem Patch bezeichnen die Entwickler die Aktualisierung als "Full-Game-Update", das viele Bugfixes und Stabilitäts- sowie Performanceverbesserungen vornimmt. Die Downloadgröße auf Xbox One ist knapp 10 GB. Auf Xbox One X und Windows-10-PCs müssen 19 GB respektive 19,5 GB runtergeladen werden. Die nächsten Patches sollen kleiner ausfallen, heißt es.



Fixed Issues
  • Players who have redeemed their Black Dog Pack pre-order code will now correctly see these items in their in-game chests. Not received your code? Check your Xbox Live messages over the next couple of days.
  • Characters should no longer lose details such as hair colour and scars.
  • When digging up a chest, there is no longer a chance that it will be impossible to pick up
  • Players should no longer intermittently be missing items and weapons when loading into the game
  • Weapon, clothing and ship cosmetic changes made after migrating server will now persist across sessions
  • Players will now correctly see other players titles
  • Snakes will now behave correctly, turning to face the player when agitated
  • Animal and skeleton movement around slopes has been improved
  • The game will no longer enter an unresponsive state after accepting a game invitation whilst matchmaking
  • Merchant Alliance notifications for handing in various items have been corrected
  • Lighting has been tweaked in order to improve performance on multiple islands and outposts
  • Fixed tinnitus sound which persists after being killed by multiple explosive barrels.
  • Seagulls now fly over floating barrels.
  • Players can no longer be held by a seemingly invisible Kraken tentacle.
  • Fixed a range of potential game crashes.

Performance Improvements

Significant performance optimisations across all platforms, specifically targeting the 4K native resolution of Xbox One X.
  • Drastically reduced the likelihood of tearing when using the small ship.
  • Reduced the likelihood of tearing when inside the Taverns.
  • Sizeable framerate improvements when traversing large islands.
  • Reduced likelihood of framerate hitches when navigating outposts.
  • Optimised Foliage for smoother experience in overgrown jungle areas.
Further improvements and optimisations for all platforms are ongoing.

Known Issues
  • Player gold and reputation can be delayed when cashing in a reward.
  • Player achievements can be delayed.
    For an update on both of these issues, please read our Launch Update written by Executive Producer, Joe Neate.
  • Bounty quest skeletons sometimes do not spawn or cannot be found.
    If you encounter this bug, a potential work around is to sail away from the island until it’s out of range, and then sail back in to trigger the Island Name banners.
  • Joining a player whose ship is parked at an active skeleton fort will prevent the joining player’s radial menus being opened.
  • Rare Lore Items throughout the world will read in English, regardless of current language settings.
  • "Hunter of Cursed Crews", Commendation is not updating.
  • Players may become comically smaller after fighting the Kraken.

Letztes aktuelles Video: Exklusive Spielszenen


Quelle: Microsoft, Rare
Sea of Thieves
ab 37,99€ bei

Kommentare

Oshikai schrieb am
wtf.. Gestern nach dem Training PC angeschaltet und bis 1 Uhr nachts laufen lassen - ich war fast schon bei 14 GB - nun denke ich mir lade ich den Rest runter und es startet wieder neu ! -.-
Spiele unter Win10 - pausiert der Store nicht und lädt nicht automatisch weiter wo er aufgehört hat ?
Mein Game Pass läuft in wenigen Tagen ab und ich bin nur am runterladen... (nicht dass ich nicht schon längst alles gesehen hätte, dennoch ärgerlich!)
Knarfe1000 schrieb am
Die gehen wohl davon aus, dass alle eine Gigabit-Glasfaserleitung haben.
sabienchen schrieb am
Ich schätze mal das Spiel, weil MP, lässt sich ohne den Patch nichtmal starten, oder?
..Supi zum Release... das nennt sich wohl Gaming as a Service...:Häschen:
Xuscha schrieb am
DARK-THREAT hat geschrieben: ?
27.03.2018 22:20
Seit Kingdom? Das läuft die ganze Generation seit 2013 schon so und ist für Leute ohne schnelles Internet ein Graus.
Einige Spiele patchen sich komplett neu.
Daher bin ich momentan froh, dass es so gut wie keine großen Patches fuer die Switch kommen. LA Noir ist das einzige Game bei mir, welches mal einen groesseren Patch brauchte. Ansonsten..Spiel kaufen..Einlegen..Loszocken! Göttlich :lol:
DARK-THREAT schrieb am
Seit Kingdom? Das läuft die ganze Generation seit 2013 schon so und ist für Leute ohne schnelles Internet ein Graus.
Einige Spiele patchen sich komplett neu.
schrieb am