Paladins - Champions of the Realm
21.05.2017 10:57, Marcel Kleffmann

Über elf Millionen Spieler auf PC und Konsolen; großer Erfolg für Hi-Rez; Pläne für die Zukunft

Paladins von den Hi-Rez Studios erfreut sich wachsender Beliebtheit, erklärte Executive Producer Todd Harris bei Reddit . Seit dem Start der offenen Beta auf PS4 und Xbox One am 3. Mai 2017 hätten bereits mehr als zwei Millionen Spieler einen Blick auf den Helden-Shooter geworfen. Rechnet man die PC-Spieler (Early-Access-Start war am 15. September 2016) hinzu, soll die Anzahl der Paladins-Spieler bei über elf Millionen liegen - ohne China, dort befindet sich der von Tencent vertriebene Titel noch in der geschlossenen Betaphase.

Durch den Erfolg konnte das Entwickler-Team deutlich vergrößert werden, was dazu führte, dass Updates im Zwei-Wochen-Rhythmus erscheinen konnten. Sechs neue Helden (Torvald, Maeve, Inara, Lex, Seris, Willo), zwei Karten (Stone Keep, Brightmarsh), alternative Modi (PvE, Survival), Voice Chat etc. wurden in diesem Jahr hinzugefügt. Der im Comic-Look gehaltene Team-Shooter setzt auf ein Free-to-play-Modell und soll vor allem Spieler von Helden-Shootern wie Overwatch und MOBAs anlocken.

In den nächsten Wochen und Monaten wollen die Entwickler den Ranglistenmodus (Ranked) überarbeiten, Bugs beheben, an der Story arbeiten, eSport-Events organisieren und weitere Champions, einen PvP-Modus sowie zu guter Letzt einen Koop-Modos (PvE) einbauen.

Plan für die nächsten Wochen und Monate:

  • Mastery System / Mastery Rewards of various types
  • Ranked 2.0, based more on Account vs Champion. We've heard your feedback and agree that the current Ranked Mode needs to be improved.
  • Quality of Life / bug fixes. We realize things like Androxus' Reversal bug and Fernando Shield bug are rage inducing. We addressed a few in .50 and will continue to pay attention to these gameplay & polish items
  • New Champs. We are excited about the next set of new Champions and will continue to release 2 champs every 3 patches until we get to a total of 30 Champions around August. We feel that a large champion roster, combined with upcoming ability to Ban in draft picking, is healthy for our competitive game. After 30 Champs we slow down just a little; but for us slowing down still means a new Champion approximately once a month from August until the end of 2017.
  • At least one new PvP Game Mode for your testing & feedback
  • Getting updates out more quickly to both the Xbox One and PS4!This is dependent on platform providers and their certification timelines. But our goal is to get down to only ONE WEEK between PC updates and that same update going live on XBox One and Playstation 4.
  • LORE! 'Cause Lore
  • Legendaries. Some of them aren't great and need help.
  • Big Esports Investment and Announcements: The upcoming July Dreamhack Valencia event (100K PC, 50K Console Wars) is just the beginning. We've been pleased to see a global appetite to play competitive Paladins and we will be supporting that in a huge way. More details to be announced during the Dreamhack Valencia esports broadcast.
  • Re-introduction of new PvE/Co-op mode; but this will be after all the above

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