Day of Infamy: Zweiter Weltkriegs-Shooter in die Early-Access-Phase gestartet
Day of Infamy (ab 11,24€ bei kaufen) befindet sich seit dem 28. Juli in der Early-Access-Phase. Das ursprünglich als Modifikation für Insurgency angelegte Spiel setzt jetzt als eigenständiges Spiel auf strategische Infanterie-Gefechten im Zweiten Weltkrieg. Das Respawn- bzw. Nachschubsystem ist an die Erfüllung von Missionszielen geknüpft. So soll Teamwork und Koordination im Vordergrund stehen. Folgende drei Multiplayer-Modi werden laut den Entwicklern für 32 Spieler angeboten:
- Frontline
Both teams are given the objective of pushing through the map. A team wins when all objectives have been captured, or if the time runs out and a team has majority control of the battlefield.
- Liberation
To win, your team must capture all territorial objectives to liberate the area. Capturing points will gain your team more reinforcement waves. You will gain more waves by securing points behind enemy lines.
- Offensive
The attacking team must capture one point at a time pushing back the entrenched enemy. When objectives are secured by the attacking team, additional waves and time is added to prolong the battle.
Außerdem bietet man noch drei kooperative Modi an, in denen acht Squads gegen die Ki kämpfen:
- Stronghold
Move through enemy held territory and secure the area. Your team will be reinforced each time an objective is secured.
- Patrol
Patrol the surrounding area. Be especially careful, as there are no reinforcement waves in this mode. Once your squad has reached its waypoint, you must either return to base or eliminate any discovered enemy forces in the area.
-Entrenchment
Defend the line at all costs. Make sure to fall back and regroup occasionally to keep your squad reinforced.