ProtoStar: Demo von Epic Games präsentiert Vulkan-API und Unreal Engine 4 für Mobilplattformen
Epic Games wollte auf dem Mobile World Congress 2016 die Power der Vulkan-API in Kombination mit der Unreal Engine 4 demonstrieren: Die Demo wurde auf dem frisch enthüllten Samsung Galaxy S7 vorgeführt. Die Einbindung des Industriestandards soll laut Epics CEO Tim Sweeney mehr Draw-Calls, mehr dynamische Objekte auf dem Schirm und eine bessere Performance ermöglichen.
"ProtoStar introduces a slew of new Unreal Engine 4 rendering achievements on mobile, including:
Dynamic planar reflections (high-quality reflections for dynamic objects)
Full GPU particle support on mobile, including vector fields
Temporal anti-aliasing (TAA)
High-quality ASTC texture compression
Full scene dynamic cascaded shadows
Chromatic aberration
Mobile dynamic light refraction
Filmic tonemapping curve
Improved mobile static reflections
High-quality mobile depth of field
Vulkan API support with thousands of dynamic objects onscreen
In addition, Vulkan in Unreal Engine 4 gives developers more control on mobile tile-based graphics processors, allowing for very thin and fast graphics drivers, with minimal overhead. Using Vulkan’s separate debug layer, developers can more thoroughly and easily inspect code and fix issues."