Amnesia: The Dark Descent
17.05.2011 13:55, Julian Dasgupta

Justine-Update verfügbar

Frictional Games hatte zu jenen Indie-Entwicklern gehört, die ihren Produktionen im Rahmen der Werbemaßnahmen für Portal 2 einige Extra-Inhalte spendiert hatten.

Da das Justine getaufte Zusatzkapitel für Amnesia allerdings nur Steam-Kunden zu Verfügung stand, haben die Schweden jene Inhalte kurzerhand in den jüngsten Patch (v1.2) für den Horror-Titel gepackt , damit auch jene Spieler zum Zug kommen, die das Spiel direkt bei den Entwicklern gekauft haben. Nach der Installation des Updates kann die Kampagne direkt beim Spielstart geöffnet werden. Ebenfalls im Patch enthalten: fünf in der Welt von Amnesia angesiedelte Kurzgeschichten samt passender Bebilderung sowie eine russische Sprachversion.

Nutzer, die das Spiel bei Frictional vorbestellt hatten, dürfen sich übrigens seit heute den Soundtrack des Spiels kostenlos herunterladen, wenn sie sich im Store anmelden.

Der Patch kann hier heruntergeladen werden.

IMPORTANT: This update should work with all Amnesia releases that uses our serial system. If you have bought the game on for example Steam, use Steam to update the game.

DO NOT upgrade if you are in the middle of a game. Depending on where you upgrade you might experience some oddities due to save game differences between 1.0 and 1.0.1.

--Change log--
1.2
Justine
    -Added the expansion "Justine". Launch it from the Launcher, using the Justine button.
Lang
    -Added complete Russian translation.
    -Fixed typo in english.lang.
Mouse
    -Mouse movement should scale better if you have really wide setups (as in multiple monitors).
UI
    -Show icons when no cross active.
Inventory script
    -Fixed typo on variable name.
Level00
    - Add details to part of map where people explore.
Level02
    -Fixed static that clipped through wall.
Level03
    -Moved PlayerStart after teleporting to vision, hopefully fixing problem some with low end computers have.
    -Fixed hole into library, should fix player "bouncing" out from hole and not into.
Level06
    -Implemented a simple fix for incorrect chemical jar.
Level07
    -Move boxed and debris a bit to minimize chance of lurky hitting player while on the box.
    -Added extra collider boxes to keep player from falling out of level (very unlikely).
Level17
    -Added colliders below stairs so that pipe entities can't get stuck.
Level18
    -Fixed the three steam pipes getting stuck in steam burst mode.
Level22
    -Fixed z-conflict between two static meshes.
Level27
    -Moved the slime that could potentially block the door by mistake.

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