von Marcel Kleffmann,

State of Decay - Update mit Maus/Tastatur-Unterstützung

State of Decay (Action-Adventure) von Microsoft
State of Decay (Action-Adventure) von Microsoft - Bildquelle: Microsoft
Die PC-Fassung von State of Decay (ab 15,11€ bei kaufen) , die sich derzeit in Entwicklung befindet und bei Steam als Early-Access-Version bereit steht, hat ein größeres Update spendiert bekommen. Der Patch enthält eine rudimentäre Maus/Tastatur-Unterstützung, Support für die Bildschirm-Seitenverhältnisse 16:10, 16:9 sowie 4:3 und mehrere Bugfixes.

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

Screenshot - State of Decay (PC)

First pass mouse and keyboard UI interactions
o Keyboard mapping is the same. Primary difference is that you can now use the mouse to click on any elements you would have WASD'd and Spacebar or used the buttons for before. In practice, this means that you can control all UI except for containers using only the mouse. Container UI coming in the next patch.

Here is a personal note from Chris, one of the programmers working on the interface:
One of the nice things of the current setup is that you could swap between controller and mouse/keyboard on the fly - we chose to feature that. To leverage existing resources to get results as fast as possible, we mapped mouse controls onto the UI we have today. From there, we're going to pick off and attack the areas that could use mouse specific love and iterate. As such, this model is considered a rough first pass - we're already hard at work on the next revision - using hover more to streamline, for example. Once we land on keybinding and approach - we'll swap the buttons for their appropriate icons. We'd love feedback!

4:3 and 16:10 support.
o We had an option for 16:9 and 4:3; now an option for 16:10, 16:9, and 4:3

Support for more popular monitor resolution as per steam hardware survey
o Changed them to the most popular on steam hardware survey. There is no longer 2160p.


Bug fixes:
-Fixed a bug causing a player to lose their ammo on mg's with 100 round capacity.
-First pass on some UI alignment
-Sound volume balancing across the game
-Retuned loot distribution when starting a new game.
-Fixed an issue with the Leaderboards showing incorrect data
-Aligned aiming reticle UI
-Fixed an issue where mouse calls were being dropped
-Better mouse aiming (note from Sanya: Am nominating this for understatement of the year award)
-Addressed an issue that could occur with some SLI enabled machines

Known Issues
-Display settings - Currently there is no way to preview the setting options without committing on selection change.
-Gameplay - Still no binding to change firemodes on weapons where it should be available. Must use controller

Keys
On Foot
Movement: WASD
Camera: Mouse
Sprint: LShift
Defend/Stealth: LCtrl
Interact: E
Cycle Items: Mousewheel (need alt for no wheel — suggestion below)
Use Current Item: F
Reload Gun: R
Light: T
Melee Attack: LMB
Aim Gun: RMB
Shoot Gun: LMB
Zoom/Switch: Q

In Vehicle
Accelerate: W
Brake/Reverse: S
Steering: A/D
Camera: Mouse (not working)
Emergency Brake: Space
Door Attack: LMB
Headlights: T
Horn: Q
Get Out: E

Menus
Open Pause Menu: Esc
Open Journal: Tab
Open Radio: LAlt
Open World Map: M
Move: Mouse
Zoom: Mousewheel (need alt for no wheel)
Place Waypoint: LMB
UI Navigate: WASD
UI Select/Accept: Space
UI Back/Cancel: Esc

And for the UI:
A = space
B = escape
X = q
Y = e
rb = tab
lb = shift+tab
move = wasd
scroll = wheel
Quelle: Undead Labs

Kommentare

Oshikai schrieb am
Der Entwickler hatte bezgl. Coop einen längeren Text verfasst, weswegen es niemals nen Coop in SoD geben wird. Finde ich pers. auch sehr schade, sonst hätte ich das Spiel wohl längst mehrfach durch, so aber warte ich nach wie vor auf nen Deal.
Die Demo war auf jeden Fall klasse ! :)
Nero7 schrieb am
Ich warte immer eine minute dann sind die kommentare geladen, dann noch die seiten 2 mal hin und zurück wechseln damit die seite 1 auch wirklich seite 1 ist. Wenn man postet wie ein beklopter auf den posten knopf drücken dann gehts kann aber zu doppelpost führen. Habe RE6 im coop durchgezockt und war schockiert wieviel da nicht geht und kaput ist und schlecht und verbuggt von dem jher denke ich wenn ich das da so lese könnte das noch ganz gut werden also ganz klar AAA qualität wenn man so manche AAA titel anschaut.
frostbeast schrieb am
Ich habe gelernt, dass wenn die Kommentarfunktion nicht geht, dass man am besten unter Forum-News reinschaut. Zu 90% ist da der Thread und man kann da seinen Kommentar ablassen. Manchmal gibts da nicht mal nen Forenthread. Denke deswegen geht auch "manchmal" die Kommentarecke nicht. Aber nur manchmal, da es selbst, wenn der Thread im Forum breits aktiv ist, die Kommentare hier direkt nicht gehen. Einfach sehr komisch das Ganze.
unknown_18 schrieb am
Naja, die Seite trägt Altlasten der letzten 10+ Jahre mit sich rum, da stecken dermaßen viele Daten dahinter, dass es schwer ist das wirklich alles reibungslos funktioniert. Da können Bugs schon mal ziemlich tief vergraben sein und wenn man nicht aufpasst geht gleich gar nichts mehr. Ärgerlich bleibt es dennoch.
LP 90 schrieb am
Balmung hat geschrieben:Eigentlich nicht, aber da passt das leider wohl auch. ^^
Was ne dreiste Frechheit seitens dieses magazins ist...
schrieb am