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Strategie
Entwickler: Mousechief Co.
Publisher: -
Release:
Q2 2013

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7 Grand Steps: Reise durch die Generationen

7 Grand Steps (Strategie) von
7 Grand Steps (Strategie) von - Bildquelle: Mousechief Co.

Das Indie-Spiel 7 Grand Steps hat eine ungewöhnliche Entwicklungsgeschichte hinter sich: Als Vorlage dient ein uralter mechanischer Automat aus dem Musée Mechanique mit schweren Metall-Rädern, welche Generationen und Zeitalter symbolisieren. Dank des ungewöhnlichen Designs wurde die Neuauflage beim Independent Games Festival für den Nouvo-Award nominiert.

Auch hier dreht sich das Spiel darum, am Ende mehrerer Generationen möglichst gut abzuschneiden. Verdiente Glaskugeln spielen dabei eine wichtige Rolle: Sie müssen eingesetzt werden, um einen erfolgversprechenden Weg einzuschlagen, welcher zu einem der möglichen Stammbäume führt. Wer einen Blick auf das bizarre Automaten-Vorbil werfen möchte, wird in unserer Galerie fündig. Entwickler Mousechief plant eine Veröffentlichung im kommenden Frühjahr, die Demo für PC und Mac gibt es schon jetzt auf der offiziellen Website. Die geheimnisvoll formulierte Spielbeschreibung erklärt den Ablauf folgendermaßen:

"There is a wonderful tale within you. It is the story of your ancestors and how you came to be. '7 Grand Steps' is the game that connects people to the cultural roots of western civilization. From the sweat of laborers to the perspective of kings, experience the wonder of a family lineage that survived the changing ages. Or did they survive? How you guide them will determine their fate.

This is a game of many layers. First, moving pawns around the wheel represents basic striving in life. Forward to opportunity. Behind is an untimely death. Spend resources to advance pawns, but to get resources pawns must retreat.

The basic goal is to collect enough beads to earn a legend. (strings of beads once facilitated oral tradition) Legends are stories of family greatness: Discovering technology, ascending in society, and heroic deeds. Legends provide advantages against the inevitable Challenge of the Age. Legends and Challenges are only a small part of the stories told. Rites of passage, romance, snapshots of daily life, sibling rivalry, etc. These stories bond players to each family in the lineage. Each generation is guided long enough for a player to know them. Every family tells an unique, engaging, interactive story. The last layer of play contains the ruling games. Should a family reach the ruling class, they can play a simulation of ruling in the current age. Lose this game, and they fall in society. Although playing ruling games are optional, these simulations will run in the background, and the family will be affected by their results. As generations strive through the ages, stories change, to reflect changes in society. They slowly build a grand and personal legend of western ancestors."



Quelle: Independent Games Festival

Kommentare

Raalyr schrieb am
Bitte, 4players, testet dieses Spiel. Das sieht so schräg aus, dass es mir jetzt schon gefällt...
schrieb am

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