Elite Dangerous
10.01.2015 14:20, Marcel Kleffmann

Erwartungen übertroffen: 300.000 Käufer; Team wird ausgebaut; Patch 1.04 steht bereit

Elite: Dangerous hat bisher über 300.000 Käufer gefunden (inkl. Kickstarter-Unterstützer) und soll sich besser verkaufen als ursprünglich erwartet , das geht aus einem Investorenbericht hervor. Insgesamt 14,1 Mio. Pfund (ca. 18,1 Mio. Euro) soll Frontier Developments durch Verkäufe des Weltraumspiels umgesetzt haben.

Seit dem Ende der Kickstarter-Kampagne im Januar 2013 seien bis zum 6. Januar 2015 ungefähr 250.000 neue Spieler hinzugekommen. Und die Verkaufszahlen werden weiterhin als "stark" bezeichnet. Vom Entwickler heißt es derweil, dass das Team weiter aufgestockt werde, um reguläre Updates und kostenpflichtige Erweiterungen veröffentlichen zu können.

Darüber hinaus ist das Update 1.04 erschienen. Change-Log :

  • If a station somehow loses it's parent then move it to another body so players at that station can loa
  • Prevent inconsistencies between client and server in which parts of a sector are and are not occupied
  • Some fixes to meta-data that were being disguised by an issue with inconsistent generation
  • When deciding if we should go hostile to a faction we just shot, consider whether the target has a local bounty rather than a bounty with their own faction. Prevent people being attacked by the police after attack nearby wanted targets
  • Fix only the first consequence being applied to the universe state when completing a mission
  • Set killer before we do ship death - fixes problem with players not getting bounties or reputation when they kill other players by breaking critical modules
  • Reduce likelihood of server disconnects from stellar forge server queries
  • Fix mouse control if galaxy map opened with key binding when in outfitting
  • Updated exoplanets Kepler 438 b and 442 b
  • Add produced by and consumbed by information to all trade goods (except rares)
  • Telemetry added to try and figure out why some machines are failing to load resource files
  • Remove the terraforming data for Pareco system causing an assert
  • Fix packet loss statistics
  • Use the correct absolute magnitude in bolometric luminosity calculations
  • Various text fixes
  • Reputation fixes for delivery and massacre missions
  • Fix influence issues in assassination, massacre and delivery missions
  • Fix altruism slave mission influence

0
0
Kommentare

Du musst mit einem 4Players-Account angemeldet sein, um an der Diskussion teilzunehmen.

Es gibt noch keine Beiträge. Erstelle den ersten Beitrag und hole Dir einen 4Players Erfolg.