lAmbdA hat geschrieben:
Ausschnitt eines Interview des ONM mit Mark Simmons (Game Director) und Sam Barlow (Lead Designer) von Climax (Entwickler von SH:SM):
ONM: Are Capcom and Sega within their rights to complain about the sales of mature games on Wii?
Sam Barlow: Without badmouthing people, a lot of the games they've been complaining about are rail shooters and a rail shooter wouldn't have sold no matter what platform you put it on because it's a rail shooter and that's a niche genre that had its heyday back in the Dreamcast era.
Ultimately the way we looked at it was that there's a huge audience who own Wiis, we own Wiis and we know that amongst that audience there is a sub-sect who love dark stories, thrillers, mysteries and horror movies and so the development was all about removing the obstacles to those people enjoying this game. If they really enjoy a good horror story, they should enjoy this so we've tried to create a product that has broad appeal but does something really good and unique.
Schön, nachdem die meisten Wii Hater eine Gemeinde von dummen Schafen sind die logische Theorien von "normalen" Leuten ignorieren und lieber auf ihre "Anführer" hören, sollte das für etwas Ruhe sorgen
Aber noch einmal, Railshooter sind eine nette Sache und machen Spaß zu spielen, aber es ist ein Genre was man höchstens alle paar Jahre mal wiederbeleben kann da es sich nunmal nicht weiterentwickeln wird... jegliche motzereien über die Verkaufszahlen sind für diese Spiele also schlichtweg unsinn...
Genauso gefällt mir in diesem Interview das er nicht die gesamte Userbase der Wii als Argument auspackt und selbst erklärt das auch Silent Hill für eine Untergruppe konzipiert wird... und auch nur für diese.
Jemand der nicht die dummheit der Leute mit Marketinggewäsch ausnutzt sondern erklärt was Sache ist, ich bin richtig begeistert