Tweet von Yuji Naka vom 09.11.: Rodea the sky soldier will be released today in North America! ! Please play the Wii version.
Das Spiel wurde auch nicht, wie im Test fälschlicherweise behauptet, 5 Jahre lang entwickelt, sondern wurde bereits 2011 von Yuji Naka und seinem Team bei Prope für die Wii fertiggestellt. Soweit ich es auf die Schnelle mitbekommen habe, wollte Kadokawa 2011 dann jedoch noch eine 3DS-Version, weswegen die Wii-Version wohl ebenfalls verschoben wurde.
Die Wii U-Version ist schlussendlich der Port der 3DS-Version, was sie zu einem der bizarrsten Ports überhaupt macht. Yuji Naka bzw. Prope hatte nach Fertigstellung 2011 nichts mehr mit den weiteren Portierungen zu tun.
Mich hätte beim Test deswegen ein Vergleich mit der Wii-Version interessiert, da die Unterschiede teilweise groß sein sollen. Jemand hat schon ein Vergleichsvideo erstellt:
Rodea the Sky Soldier Gameplay Comparison Wii vs Wii U vs 3DSEdit: Zitat
aus einem GameFAQs-Thread:
Okay just making this as a disclaimer to newcomers. If you haven't been following the "not good" thread or this game, here's the deal: Rodea the Sky Soldier was originally meant to be a Wii game and the original Wii version is a first print run bonus with the Wii U release.
The weird thing is, the Wii U version is garbage. Like...the difference between the two is night and day! The Wii one not only plays better but LOOKS better too and runs MUCH smoother! The Wii U version tacked on awful dual analog controls that slow the game to a CRAWL and overcomplicate a previously simple and fun control scheme on top of adding stupid crap like a fuel system.
The problem is, the digital version is JUST the Wii U one and of course cannot be returned. I feel bad for everyone that purchases it and wanna do my part to spread the word: DO NOT GET THE DIGITAL VERSION. YOU WANT THE Wii VERSION!