von André Linken (freier Redakteur),

Microsoft Flight Simulator: Neues Update ist da, Ausblick auf die Zukunft

Microsoft Flight Simulator (Simulation) von Microsoft
Microsoft Flight Simulator (Simulation) von Microsoft - Bildquelle: Microsoft
Passend zum Start des neuen Jahres hat das Entwickler-Team Asobo Studio ein frisches Update für den Microsoft Flight Simulator veröffentlicht. Der Patch auf Version 1.21.18.0 steht ab sofort sowohl für den PC als auch für Xbox-Konsolen zum Download bereit.

Das Update konzentriert sich vor allem darauf, mehrere Bugs zu beseitigen und Optmierungen vorzunehmen. Unter anderem haben die Entwickler einige Fehler behoben, die im schlimmsten Fall zum Absturz des Spiels führen konnten. Des Weiteren gibt es einige Anpassungen beziehungsweise Änderungen beim Wettersystem, dem Benutzer-Interface sowie anderen Elementen des Spiels. Die vollständigen Patch Notes haben wir unterhalb der Meldung für euch aufgeführt.

Zusätzlich haben die Entwickler einen kleinen Ausblick auf die nähere Zukunft des Microsoft Flight Simulator gewährt. Laut der aktualisierten Roadmap soll gegen Ende Januar das nächste große World-Update erscheinen. Für den Februar und den März 2022 stehen unter anderem mehrere neue Flugzeuge sowie das World-Update 8 auf dem Programm.

Patch Notes für Microsoft Flight Simulator v1.21.18.0

Stability
  • Several crashes have been fixed across the title

Weather
  • Improved management of high proximity METARs to avoid hard weather transitions
  • Fixed abnormal temperatures above FL450 
  • Fixed custom weather preset save data 
  • Live Weather clouds on ground should now be displayed as fog  
  • Rain and fog now correctly receive shadows from clouds above 
  • Fixed “10SM” metar visibility 
  • Fixed live weather refering to AMSL instead of AGL

VR
  • Fixed the issue that prevented interactions with the toolbar in VR
  • Added some of the VR controller specific controls (e.g. switch between proxi and raycast modes) that were not available in the binding menu 
  • Fixed the rotate and drag buttons that did not respond well with WMR VR controllers 
  • VR controllers are now working when using Legacy cockpit interaction system

Peripherals
  • TrackIR support has been fixed  
  • Fixed unable to pan / drag WorldMap using a custom mouse profile. Add a slot in Control Menu

Planes

  • Fixed HUD shader support for for 3rd party planes
  • Fixed Reverse Throttle 
  • Fixed livery overriding mechanism for WASM modules 
  • Fixed glass cockpit remains off when starting from cold & dark for the Volocity 
  • Fixed white rendering of the Copilot HUD in the Boeing 787-10 Dreamliner

World
  • Fixed an issue where roads could blink
  • Fixed color banding introduced in Sim update 5

Reno

  • Performance optimization for Reno multiplayer races
  • Reno stands are no longer misplaced during RTC 
  • Fixed "Too high" notification when starting a time trial

UI
  • Assistances preferences should no longer be set to Easy without user's input
  • Localization update across all supported languages

SDK
  • Fixed crash when loading a project
  • Fixed aircraft no longer compiles because of glTF errors 
  • Fixed game crashing when trying to add a PaintedHatchedArea in the Scenery editor 
  • Changed "Parking not linked to the main graph" to warning 
  • Fixed disabled interactions with the sim when Aircraft Editor is open 
  • Ignore null-size flags file (avoids invalid materials) 
  • Fixed newly created project XML file path in PackageBuilder

Navigation
  • New AIRAC cycle 2113 is now available = Fix based on Community feedback

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Quelle: Offizielle Webseite

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