Ich auch. Vielleicht ist das ja auch nur ein Experiment, wie von derzeit Amazon(?). Die haben auch erste Studios aufgekauft und sind dann ganz schnell wieder von abgewichen, weil es zuallerst mal ein unheimlich teures Zuschuss-Geschäft war.
von Marcel Kleffmann,
Netflix hat das erste Spielestudio übernommen: Night School (Oxenfree)
Netflix hat das Night School Studio (Oxenfree, Afterparty) übernommen. Es ist zugleich das erste Spiele-Studio, das sich dem Streaming-Riesen anschließt. In der Ankündigung schreibt Sean Krankel (Chef der Entwicklerstudios), dass sie auch nach der Übernahme wie gewohnt weiterarbeiten werden. Das Netflix-Team hätte sich sehr darum bemüht, die Studiokultur und die kreative Vision zu schützen, heißt es. Abgesehen von der Fortsetzung der Entwicklung von Oxenfree 2 sollen "auch neue Spielwelten erschaffen" werden.
"Night School wants to stretch our narrative and design aspirations across distinctive, original games with heart. Netflix gives film, TV, and now game makers an unprecedented canvas to create and deliver excellent entertainment to millions of people. Our explorations in narrative gameplay and Netflix's track record of supporting diverse storytellers was such a natural pairing. It felt like both teams came to this conclusion instinctively. (...) For now, there's a kaleidoscope of butterflies in our team's collective stomachs. (Apparently that’s what you call a group of butterflies?) Because we truly believe we’ve got a chance to positively impact the way people discover, play, and share story games with each other."
"Night School wants to stretch our narrative and design aspirations across distinctive, original games with heart. Netflix gives film, TV, and now game makers an unprecedented canvas to create and deliver excellent entertainment to millions of people. Our explorations in narrative gameplay and Netflix's track record of supporting diverse storytellers was such a natural pairing. It felt like both teams came to this conclusion instinctively. (...) For now, there's a kaleidoscope of butterflies in our team's collective stomachs. (Apparently that’s what you call a group of butterflies?) Because we truly believe we’ve got a chance to positively impact the way people discover, play, and share story games with each other."