Im Konsolenbereich hält sich Nintendo im VR-Bereich momentan zurück, woran auch der
Flop des Virtual Boy in den Neunzigern nicht ganz unschuldig sein dürfte. In japanischen Spielhallen ist dagegen am Wochenende der in Zusammenarbeit mit Bandai Namco entwickelte VR-Automat
Mario Kart Arcade GP VR gestartet, in dem man sich zu viert in klassischen Arcade-Rennen bekriegt.
Der Umfang scheint passend zur Spielhalle deutlich sparsamer auszufallen als etwa bei
Mario Kart 8: Deluxe: Als Fahrer stehen
Mario, Luigi, Yoshi und Peach zur Wahl, Bowser und Wario erscheinen nur als Computergegner. Die Geschwindigkeit scheint aufgrund der Übelkeitsgefahr ein wenig reduziert worden zu sein. Neben VR-Headsets auf dem Kopf tragen die Spieler auch Tracking-Objekte der HTC Vive an den Händen. Ob der Automat auch seinen Weg in unsere Gefilde finden wird, ist nicht bekannt. In Japan soll bereits in der VR Zone Shinjuku spielbar sein.
Nintendoeverything.com hat einige übersetzte Eckdaten aus japanischen Quellen (u.a. Famitsu) zusammengetragen:
"– Four players get to race as Mario, Luigi, Yoshi, and Peach
– Bowser and Wario also appear as NPCs
– People play by wearing not only VR googles and headphones, but also Vive trackers on each hand
– The right hand controls the accel, and the left hand has the brake
– The course is using the one from Mario Kart Arcade Grand Prix
– The handle has force feedback, and the seat also rumbles
– Three items are available here: Banana, Hammer, and Green Shell
– Items are floating on balloons mid-way, and can be obtained by raising your hands to grab them
– You can also throw items towards opponents behind you
– Can now throw items in all sorts of directions
– Tracks also have gimmicks like a giant Piranha Plant showing up from the side, a Thwomp falling from above, and a Bob-omb trying to cross the road and will explode if crashed into
– The track will change from a flooded area to a red hot area that resembles Bowser’s Castle
– When you’re inside tunnels it’ll also have a steampunk feel
– There’s also a section where racers can glide mid-air
– Races are balanced so that nobody gets to greatly surpass others
– Finally, there are no time records or rank placements at the end of the game (the writer assumes it’s because they want players to have fun rather than honing their skills)"