Transport Fever
20.12.2016 12:59, Marcel Kleffmann

Patch verbessert Performance und Stabilität

Gambitious Digital Entertainment und Urban Games haben den "grösseren" Performance-Patch für Transport Fever (ab 44,99€ bei kaufen) veröffentlicht. Das Update verbessert die Performance und bringt mehr Stabilität (vor allem auf Mac-Computern). Die Entwickler schreiben: "Die Performance wurde in den Bereichen Simulation, Rendering und Baumodus signifikant verbessert. Zudem sorgen verschiedene Verbesserungen der Bedienung wie ein flüssiger Mauszeiger oder eine neue Progress-Bar beim Speichern für ein deutlich besseres Spielerlebnis. Einige Probleme, die auf gewissen Mac-Systemen auftraten, wurden gelöst. Im Speziellen wurde ein Problem gelöst, welches nach einigen Minuten Spielzeit auftrat und das Spiel abstürzen liess. Zudem wurde das Terrain-Tool stark verbessert, und verschiedene Änderungen in den Bereichen Game-Play und Simulation erhöhen den Spielspass. Auch wurden zahlreiche kleine Bugs sowie Probleme bei der Kampagne gelöst."

Build 12232 (December 20)

  • Improved rendering performance
  • Improved simulation performance
  • Improved performance while building
  • Improved stability on Mac computers
  • Improved terrain tool
  • Improved performance of vehicle/station/line etc. tables
  • Improved Steam Workshop support (link mods to workshop page)
  • Improved Steam Workshop support (unsubscribe from advanced game settings)
  • Improved vehicle window (show if refittable)
  • Improved GUI window positioning
  • Improved vehicle LODs
  • Improved main connections (removed industry main connections)
  • Improved save game GUI (progress bar)
  • Improved bus/tram behavior in big towns
  • Improved mouse cursor (fluent system mouse cursor)
  • Improved ship motion (fewer slowdowns)
  • Improved cargo simulation (reduced negative effects of overloaded stations)
  • Improved cargo simulation (ship more items in certain cases)
  • Improved Chinese translations
  • Fixed wooden bridge bulldozing
  • Fixed ships not finding path to depot, or not going to closest depot
  • Fixed automatic vehicle replacement (unload cargo first)
  • Fixed line manager "visible only" for air/water lines
  • Fixed crash when building tracks
  • Fixed crash when initializing game with experimental map size
  • Fixed mod vehicles not showing up in USA scenario
  • Fixed main connection warnings showing up even if disabled in base config
  • Fixed a bug which caused towns to grow too fast (applies to new games only)
  • Fixed harbor placement when snapping to street
  • Fixed ships (removed crude/oil/fuel from non-tankers)
  • Fixed various building LODs

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