Minecraft: "The Bountiful Update" (v1.8) erscheint Anfang September - 4Players.de

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Lebenssimulation
Release:
09.05.2012
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18.11.2011
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18.11.2011
18.12.2013
03.09.2014
15.10.2014
12.05.2017
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17.12.2015
kein Termin
05.09.2014
Test: Minecraft
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Minecraft - "The Bountiful Update" (Version 1.8) erscheint Anfang September

Minecraft (Simulation) von Mojang / Microsoft
Minecraft (Simulation) von Mojang / Microsoft - Bildquelle: Mojang / Microsoft
"The Bountiful Update" (Version 1.8) für Minecraft wird am 2. September 2014 veröffentlicht, dies hat Mojang bekannt gegeben. Das Update war über 300 Tage in Entwicklung - kein Minecraft-Update verschlang bisher mehr Entwicklungszeit.

Version 1.8 bringt nicht nur neue Blöcke, Kreaturen, Befehlsmöglichkeiten und den Zuschauer-Modus ("spectator", game mode 3), sondern ebenfalls Performance-Verbesserungen, da u.a. der "Block Renderer" überarbeitet wurde. Auch die maximale Render-Distanz wurde auf 32 Chunks (512 Blöcke) erhöht. Die Pre-Release-Version kann bereits mit dem Launcher runtergeladen werden.

In diesem Zusammenhang soll noch erwähnt werden, dass in Minecraft jüngst eine funktionierende 1-KB-Festplatte nachgebaut wurde (Bilderserie).

Change-Log:
  • Added Granite, Andesite, and Diorite stone blocks, with smooth versions
  • Added Slime Block
  • Added Iron Trapdoor
  • Added Prismarine and Sea Lantern blocks
  • Added the Ocean Monument
  • Added Red Sandstone
  • Added Banners
  • Added Armor Stands
  • Added Coarse Dirt (dirt where grass won’t grow)
  • Added Guardian mobs, with item drops
  • Added Endermite mob
  • Added Rabbits, with item drops
  • Added Mutton and Cooked Mutton
  • Villagers will harvest crops and plant new ones
  • Mossy Cobblestone and Mossy Stone Bricks are now craftable
  • Chiseled Stone Bricks are now craftable
  • Doors and fences now come in all wood type variants
  • Sponge block has regained its water-absorbing ability and becomes wet
  • Added a spectator game mode (game mode 3)
  • Added one new achievement
  • Added “Customized” world type
  • Added hidden “Debug Mode” world type
  • Worlds can now have a world barrier
  • Added @e target selector for Command Blocks
  • Added /blockdata command
  • Added /clone command
  • Added /execute command
  • Added /fill command
  • Added /particle command
  • Added /testforblocks command
  • Added /title command
  • Added /trigger command
  • Added /worldborder command
  • Added /stats command
  • Containers can be locked in custom maps by using the “Lock” data tag
  • Added logAdminCommands, showDeathMessages, reducedDebugInfo, sendCommandFeedback, and randomTickSpeed game rules
  • Added three new statistics
  • Player skins can now have double layers across the whole model, and left/right arms/legs can be edited independently
  • Added a new player model with smaller arms, and a new player skin called Alex?
  • Added options for configuring what pieces of the skin that are visible
  • Blocks can now have custom visual variations in the resource packs
  • Minecraft Realms now has an activity chart, so you can see who has been online
  • Minecraft Realms now lets you upload your maps
  • Difficulty setting is saved per world, and can be locked if wanted
  • Enchanting has been redone, now costs lapis lazuli in addition to enchantment levels
  • Villager trading has been rebalanced
  • Anvil repairing has been rebalanced
  • Considerable faster client-side performance
  • Max render distance has been increased to 32 chunks (512 blocks)
  • Adventure mode now prevents you from destroying blocks, unless your items have the CanDestroy data tag
  • Resource packs can now also define the shape of blocks and items, and not just their textures
  • Scoreboards have been given a lot of new features
  • Tweaked the F3 debug screen
  • Block ID numbers (such as 1 for stone), are being replaced by ID names (such as minecraft:stone)
  • Server list has been improved
  • A few minor changes to village and temple generation
  • Mob heads for players now show both skin layers
  • Buttons can now be placed on the ceiling
  • Lots and lots of other changes
  • LOTS AND LOTS of other changes
  • Removed Herobrine

Quelle: Mojang
Minecraft
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Kommentare

Gamer433 schrieb am
adventureFAN hat geschrieben:"Removed Herobrine" hehe
Wie oft ich das gelesen habe ... 8O
Will und will wohl einfach nicht verschwinden, der Gute. :Blauesauge:
Heimdall182 schrieb am
Schön ist dass die Chunks jetzt über mehrere Kerne geteilt geladen werden. Das sollte der Performance sehr auf die Sprünge helfen. Ich denke die brauchen so lang für den vergleichsweise wenigen Inhalt weil sie die Engine stark umstellen und modernisieren und ja immer noch an der Plug-in API arbeiten.
Trimipramin schrieb am
Ja, endlich. :Hüpf:
Kann garnicht beschreiben wie sehr ich mich auf dieses Update freue. Hach, was das wieder alles für Möglichkeiten geben wird.
Allgemein ist es schön wie Minecraft immernoch supportet wird von Mojang.
Minecraft, ich liebe Dich! <3
schrieb am

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