von Marcel Kleffmann,

Divinity: Original Sin - Patch bringt KI-Persönlichkeiten und viele Verbesserungen

Divinity: Original Sin (Rollenspiel) von Larian Studios / Daedalic Entertainment (PC) / Focus Home Interactive (PS4, Xbox One)
Divinity: Original Sin (Rollenspiel) von Larian Studios / Daedalic Entertainment (PC) / Focus Home Interactive (PS4, Xbox One) - Bildquelle: Larian Studios / Daedalic Entertainment (PC) / Focus Home Interactive (PS4, Xbox One)
Der Patch 1.0.72 für Divinity: Original Sin (ab 29,99€ bei kaufen) steht bereit - plus zwei Hotfixes bzw. Mini-Patches auf Version 1.0.78 und 1.0.81. Das Update-Dreierpack behebt zahlreiche Bugs (inkl. Error 117), überarbeitet die Balance, verkleinert die Größe der Speicherstände und führt KI-Persönlichkeiten ein. Fortan können bei der Charakter-Erstellung vordefinierte Persönlichkeitsprofile zugewiesen werden. Und sobald diese Persönlichkeit aktiv ist, wird die Computerintelligenz für Avatare, die nicht ausgewählt sind (also nicht aktiv gesteuert werden), automatisch Dialogentscheidungen treffen.

Change-Log (Auszug):
-Save games are packed and compressed now
-Fixed issues when saving to a network drive
-Fixed unique drops over multiple sessions
-Fixed several tooltips
-Optimized syncing of action states
-Fixed leadership critical chance (didn't work)
-Changed leadership icon
-Better savegame error handling + a lot of sanity checks
-Levelswap error handling for levelcache
-5% instead of 10%/warriorlore for Weather The Storm talent
-Raged lowers your chance to hit by 25%, but you don't lose dexterity anymore.
-Fixed issue where characters could sometimes stay in a closed dialog
-Dialog banter filter in the combat log
-Fixed trade autobalancer
-Unlearning a skill will cancel it if you were casting it at the same time
-Fixed issue with inventory tabs, sometimes resulting in missing icons in the UI
-Fixed issue where certain henchman were free
-Cannot hire same henchman twice
-Henchman will start with the Staff of Magus skill now
-Added more AI personalities
-Fixed a lot of issues where players were crashing after a level swap or after loading of a savegame
-Added 5.1 Audio on cutscenes
-Added video volume slider
-Reduced cloud artefacts
-Play movies before loading
-Small fix for getting quality preset from settings
-Sort display modes correctly
-Use dropdown for V-sync options + vsync tripple buffered is on in default settings
-Fixed memory leak in character creation.
-Fixed combat and chat log settings not being saved when quiting the game through Alt+F4 or closing the game window
-Added close buttons to the combat and chat log windows
-You can now rotate your characters during character creation using the left and right arrow keys
-Fixed stuttering in the texture streamer
-Seriously limitted amount of traffic sent during player movement and when executing certain actions.
-Fixed crash when texture detail is set too low (only possible through editing config file)
-No skill casting while a skillstate is busy (causing double skill casting)
-Fixed wrong trait names in combat log
-Changed default value of stored dialog amount from 10 to 50
-Fixed loading of formations
-Check talent requirements in character creation
-No combine in trade UI
-Fixed issues with crafting
-Fixed double Quick-Save issue when spamming Quick-Save button
-Less jitter in following
-Fixed telekinesis beam showing when moving items from inventory to inventory
-Use, repair, identify and equip items in context menu in picked-up containers and backpacks
-Repair and identify in context menu in containers
-Fixed crash when level swapping when overhead text is showing
-Sort on item type in inventory
-Reenabled hints for German and French
-Fixed crash when sitting on an invalid item


Letztes aktuelles Video: Das Video-Fazit

Quelle: Larian Studios

Kommentare

SectionOne schrieb am
Ja, genauso wie du Attribute zurücksetzten kannst, kannst du auch die KI ändern.
Cold-fire schrieb am
Kann man die KI auch im Spiel aktivieren? Ich bin jetzt ca 30 stunden unterwegs und will nicht wieder von vorne anfangen.
grüße
Mortaro schrieb am
7yrael hat geschrieben:Ich liebe das Spiel ja durchaus abgöttisch, aber einige der behobenen Dinge (und einige, die noch zu beheben sind,) sind leider ein deutliches Indiz dafür, dass man den "Gold"-Status verfrüht proklamiert hat.
Bestimmt nicht in böser Absicht :)
Bugs kann man ja leider nicht vorhersehen, die erkennt man eben erst oft dann, wenn besonders viele Leute ein Spiel zocken ...
Wenigstens scheint Larian ja doch recht fix an den Updates zu basteln.
7yrael schrieb am
Ich liebe das Spiel ja durchaus abgöttisch, aber einige der behobenen Dinge (und einige, die noch zu beheben sind,) sind leider ein deutliches Indiz dafür, dass man den "Gold"-Status verfrüht proklamiert hat.
|Chris| schrieb am
Der Wunsch nach News in allen Ehren, aber wir sind mittlerweile bei Patch 1.0.81. 3 Patches nach 1.0.72.
schrieb am
Divinity: Original Sin
ab 29,99€ bei