Nioh
20.05.2016 11:40, Michael Krosta

Team Ninja nimmt nach Alpha-Feedback diverse Anpassungen vor

Team Ninja wird nach dem Nutzer-Feedback basierend auf der Alpha-Demo ein paar Änderungen an seinem Action-Schnetzler Nioh (ab 9,94€ bei kaufen) bis zur finalen Veröffentlichung vornehmen, der in Zusammenarbeit mit Koei Tecmo entsteht. Laut Gamespot wollen die Entwickler nach der Auswertung der Fragebögen u.a. die Erkundungselemente verbessern, die schwindende Haltbarkeit von Waffen und Rüstung über Bord kippen sowie das Ausdauersystem überarbeiten. Auch das Verhalten von Spieler und Kamera soll optimiert werden, wenn man ein feindliches Ziel anvisiert hat. Gleiches gilt für die allgemeine Grafikleistung der Engine - in der Demo hatte man noch die Wahl, ob man mehr Wert auf die Auflösung oder Bildrate legt.

Wer die Alpha-Demo gespielt hat, kann die Spiel- und Speicherdaten übrigens beruhigt löschen. Wie Team Ninja verlautbaren lässt, wird Käufern der finalen Version auch dann die Belohnung Mark of the Conqueror für das erfolgreiche Abschließen der Demo gutgeschrieben, wenn sich der Spielstand und die Demo nicht mehr auf der Festplatte befinden.

Hier die komplette Übersicht, welche Änderungen und Anpassungen das Studio bis zur geplanten Veröffentlichung in diesem Jahr noch vornehmen möchte:

Overall

  • Add tutorials regarding the game system.
  • Adjust balance mainly in the opening sections to make battles fairer.
  • Improve controls and camera system.
  • Improve the understandability and usability of the UI.
  • Improve graphic performance

Tutorials

  • Implement a training stage for tutorials on basic controls and core game actions.

Action & Controls

  • Improve player & camera behavior during lock-on.
  • Change the conditions under which the player character becomes unresponsive when the Ki Gauge is empty.
  • Expand item shortcut slots.
  • Revise the objects which require holding a button and the response to the hold input.
  • Improve detection for the half-circle analog stick input.

Enemies

  • Adjust attack and defense parameters of enemies.
  • Revise enemy pursuit of the player.
  • Revise superarmor (stagger/no stagger) for each enemy and attack.
  • Adjust Revenant AI.

Level Design/Stages

  • Improve exploration elements such as shortcuts, etc.
  • Add hints to guide players to boss areas.
  • Revise the display of objects that block the view of the player character.
  • Adjust fire area damage.

UI

  • Improve layout and displayed information.
  • Adjust text size.
  • When making an offering at a shrine, allow the player to perform all actions at once.

Online

  • Improve online synchronization.
  • Allow the host to use the Shrine menu during co-op play with a Visitor.
  • Adjust the rate at which enemy parameters increase during co-op play.

Other

  • Remove durability stat for weapons and armor.
  • Adjust the drop rate for equipment.
  • Add a new control type.
  • Implement a flow to allow players to exit a mission.
  • Fix other bugs.

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