von Marcel Kleffmann,

Oddworld: Soulstorm - Entwickler sind nach sieben Patches zufrieden mit dem Zustand des Spiels

Oddworld: Soulstorm (Plattformer) von Oddworld Inhabitants / Microids
Oddworld: Soulstorm (Plattformer) von Oddworld Inhabitants / Microids - Bildquelle: Oddworld Inhabitants / Microids
Seit dem Verkaufsstart von Oddworld: Soulstorm am 6. April 2021 sind sieben Updates veröffentlicht worden. Lorne Lanning (Mitbegründer von Oddworld Inhabitants) ist mittlerweile mit dem Zustand des Spiels zufrieden und dankte der Community für das meist konstruktive Feedback.

Lanning: "Wir freuen uns sehr, sagen zu können, dass das Gameplay von Oddworld: Soulstorm auf allen Plattformen verfeinert wurde. Kein Spiel ist fehlerfrei, aber die Version, die man jetzt für PS5, PS4 und via Epic Games Store herunterladen kann, ist eine, auf die wir stolz sind und von der wir glauben, dass die Spieler sie genießen werden. Das Gleiche gilt für die physischen PS5- und PS4-Versionen, die man im Handel kaufen kann."

Major Fixes - The List
  • "Ability to remove the HUD: Many existing hardcore Oddworld fans asked us to create the ability to remove the HUD. They didn't want to be told where every Mud was, relative to Abe, or how much health they had left every frame.
  • Comprehensive Slig AI fixes: Sligs no longer get stuck or fixed in a weird state. They now accurately respond to noise, and they feel more deterministic and less random.
  • Fine Tuned Abe's Motion Code: Controlling Abe feels more natural. His movements are immediate to your direction.
  • Platforming: Abe's use of jumping, hanging, and clinging on to monkey bars and ledges has been improved. It allows you to move and advance in a more fluid and natural motion.
  • Trophies: Soulstorm's trophy system, which offers trophy hunters more than 50 hours of gameplay, has been improved.
  • Aim: Abe's aim has been improved which helps to put out or start fires, solve puzzles, and go on the offensive more effectively without wasting valuable resources.      
  • Abe's Jump:  Fixed issues of Abe jumping out of levels. This was relatively rare, but it did happen and required a reset.  
  • PS5 Haptic Feedback: We promised an immersive haptic experience on PS5. It took us three months, but now you experience the PS5 controller as it was meant to be experienced. Abe's heartbeat is felt in moments of high stress, as well as other key haptic opportunities (explosions, foot falls, structures falling, jumping, and landing, etc.). This makes the experience more immersive. 
  • Sneaking/Stealth: Soulstorm expands on what an Oddworld game is, but our fans asked us to improve the sneaking/stealth experience. We added more risk/reward playoffs which makes levels like Phat Station really shine. 
  • Progression Blockers: Our players found some progression blockers. We have removed all of them. 
  • Yards Level Improved: Fans told us that the level Yards was overly difficult, and we have spent time improving the level's balance.
  • The Blimp level: Many players let us know that this level was a big issue in terms of balance. We fixed the section where the mortars originally proved extremely challenging. 
  • General Key Fixes: We fixed a lot of individually minor annoyances that collectively detracted from the gaming experience like de-activating slap mines, Mudokons jumping in and out of lockers, sawblades getting stuck, and other items.
  • Improved Keyboard Mapping (PC): Created an improved keyboard mapping system.
  • Missing Cinematics: A few players experienced missing cinematics. We were able to uncover the bug which required a specific set of moves to activate, and we disabled that bug."

Letztes aktuelles Video: VideoTest

Quelle: Oddworld Inhabitants, Inc.

Kommentare

[Shadow_Man] schrieb am
Danke an die Epic User, die für uns Steamler den Betatest machen :)
Black Stone schrieb am
Chilisidian hat geschrieben: ?12.07.2021 18:41
samplecat hat geschrieben: ?12.07.2021 17:20 So langsam könnte man eine Kategorie für Nachtests von zur Zufriedenheit der Entwickler gepatchten Spielen nach Release einführen. ;) Es gab ja doch einige Kritik im Test und es wäre spannend zu sehen, was davon durch die Patches behoben wurde.
Wäre cool, aber ist zeitlich sicher - wie so oft - nicht drin. Erst recht jetzt nicht, wo zwei Redakteure weg sind.
Oder man veröffentlicht ein Spiel einfach erst dann, wenn man selbst zufrieden ist, mit der Qualität und haut keine halbfertigen Spiele raus, die dann beim Kunden reifen.
Das schlimme, an solchen Meldungen ist ja meistens, dass sie nicht heißen, das Spiel ist jetzt fertig (im eigentlichen Sinn) sondern einfach, dass es für fertig erklärt wird, um sich etwas gewinnbringenderem zu widmen. (Keine Ahnung, ob das hier der Fall ist, oder nicht)
Chilisidian schrieb am
samplecat hat geschrieben: ?12.07.2021 17:20 So langsam könnte man eine Kategorie für Nachtests von zur Zufriedenheit der Entwickler gepatchten Spielen nach Release einführen. ;) Es gab ja doch einige Kritik im Test und es wäre spannend zu sehen, was davon durch die Patches behoben wurde.
Wäre cool, aber ist zeitlich sicher - wie so oft - nicht drin. Erst recht jetzt nicht, wo zwei Redakteure weg sind.
samplecat schrieb am
So langsam könnte man eine Kategorie für Nachtests von zur Zufriedenheit der Entwickler gepatchten Spielen nach Release einführen. ;) Es gab ja doch einige Kritik im Test und es wäre spannend zu sehen, was davon durch die Patches behoben wurde.
schrieb am